SSU Helsingborg

Ny styrelse för SSU Helsingborg!

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 00:30 CET

Under söndagen (17/1) hade SSU Helsingborgs sitt årsmöte. Vid årsmötet valdes en ny styrelse och en del veteraner i styrelsen valde att lämna över till nya krafter. Natasa Mirosavic fick dock förnyat förtroende att leda SSU-kommunen och Martin Tunström, med flera års bakgrund som pressansvarig, tillträde som kassör.

Eftersom Natasa Mirosavic från och med den slutet av januari och fram till juni månad kommer befinna sig i Sydamerika kommer Yasmine Lundin fungera som vice ordförande för kommunen.

- Även om jag kommer finnas tillgänglig per telefon och via webbkamera/projektor vid styrelsemötena så är jag helt övertygad om att Yasmine Lundin tillsammans med den styrelsen kommer ta väl hand om SSU-kommunen, säger Natasa Mirosavic, ordförande för SSU Helsingborg.

Till nykomlingarna i styrelsen märks Sabina Hadzajlic, Ema Karamehmedovic och Sahar Salim. Alla med bakgrund som elever på stadens kommunala gymnasieskolor. Kim Dohm-Hansen, Diana Casuneanu och Emsela Kadric, som vid föregående årsmöte valdes till ersättare i styrelsen, lyfts på årsmötet upp till ordinarie ledamöter.

Till dem som valde att lämna styrelsen hör Isabell Tullgren, Jimmy Johansson, Ajat El-Khalayli, Mohammed Mansour, Angelica Johansson och Ahmed Mansour.

- Det känns lite vemodigt att lämna styrelsen och arbetet som kassör, men jag har stor tilltro till den nya styrelsen, säger Isabell Tullgren, avgående kassör.

Utöver den nya styrelsen kompletterade även årsmötet SSU-kommunens kommunalpolitiska handlingsprogram med skrivningar som att Helsingborgs stad bör inrätta en bostadsförmedling och att stadens kommunala gymnasielever ska erbjudas avgiftsfri kollektivtrafik.

Vid årsmötet presenterades också SSU-kommunens valombudsman Jessika Jonasson, som anställdes den 14 januari. Jessika Jonasson har en bakgrund som ordförande för SSU Karlskrona och har en gedigen kunskap om hur SSU arbetar.

För ytterligare kontakt:
www.helsingborg.ssu.se