Marknadsbolaget

Ny styrelse i Marknadsbolaget #eastsweden

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 09:58 CEST

Vid bolagsstämman den 26 april valdes tre nya ledamöter in i Marknadsbolagets styrelse. Mats Rosander, Siemens, Tor Lundqvist, BillerudKorsnäs och Pär Kaller, Länsförsäkringar Östgöta.

Mats Rosander, Siemens Industrial Machinery, valdes in i styrelsen som vice ordförande efter Anders Östryd, Länsförsäkringar Östgöta. Anders Östryd är en av initiativtagarna till det regionala marknadsbolaget och har varit med i styrelsen sedan Marknadsbolaget i Fjärde Storstadsregionen bildades 2009. Bolaget är under namnändring.

Nya i styrelsen är också Tor Lundqvist, BillerudKorsnäs i Skärblacka och Pär Kaller, Länsförsäkringar Östgöta.

Marknadsbolagets styrelse 2013
Curt Petri, ordförande, Eva Andersson (S), Norrköpings kommun, Lars Laban Bengtsson (S), Regionförbundet Östsam, Göran Felldin, Linköpings universitet, Ann-Cathrine Hjerdt (M), Linköpings kommun, Lars Jagerfelt, Saab, Tor Lundqvist, BillerudKorsnäs samt Mats Rosander, Siemens.

Suppleanter är Jakob Björneke (S), Linköpings kommun, Michael Cornell (C), Regionförbundet Östsam, Staffan Eklind, Saab, Karin Ljungmark Malmström, IdentX, Pär Kaller, Länsförsäkringar Östgöta, Andreas Nilsson (FP), Norrköpings kommun, Johanna Palmér, Östsvenska Handelskammaren och Inger Stern, Linköpings universitet.

Ägare till det regionala marknadsbolaget är Linköpings och Norrköpings kommuner, Linköpings universitet, Regionförbundet Östsam, BillerudKorsnäs Skärblacka, Cloetta Produktion Sverige AB, Danske Bank, Fastighets AB LE Lundberg, Henry Ståhl Fastigheter AB, Holmen Paper AB, Länsförsäkringar Östgöta, Norrköpings Tidningars Media AB, Saab AB, Swedbank AB (Publ) och Toyota Material Handling Europe AB.

För mer information:

Curt Petri, ordförande i Marknadsbolaget, 070-593 21 69

East Sweden är ett samarbete mellan näringsliv, offentlighet och universitet. Samarbetet har utgångspunkt i Östergötland och städerna Linköping och Norrköping.