Aqua Terrena International AB

Ny styrelse vald till Aqua Terrena International AB

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2003 19:00 CEST

Vid extra bolagsstämma den 25 juni 2003 vid Aqua Terrena International AB valdes en ny styrelse. Den leds av ordförande Johan Holmgren och ledamöterna består av Jimmy Tjärnlund, Lars Carlsson, Anki Broman Jonsson, Mats Johnsson och Per Wijkmark. Till ny suppleant valdes Jan Dufvenmark.

Om Aqua Terrena
Aqua Terrena International AB marknadsför källvatten i hela världen och innehar en egen underjordisk källa på 105 meters djup i Mörarp utanför Helsingborg i Skåne. Vattnet är klassat enligt fristående experter som det bästa i världen och har bland annat fått utmärkelsen "Världens Bästa Vatten" vid en tävling i USA år 2002 i konkurrens med 100 andra varumärken. Bolagets produkter och tjänster innefattar flaskor, bag-in-box, vattensystem till små och stora kontor samt licenser och konsultation för byggnation av vattenanläggningar. Produkterna distribueras globalt via grossister och återförsäljare. Koncernen är uppdelad i fyra områden: dagligvaruhandel, kontorsvatten och mobilt vatten, restaurang- och exportmarknad. Aqua Terrena International AB är sedan 15 mars 1999 noterat på Aktietorget.