Wedins Skor & Accessoarer

Ny styrelse vald vid extra bolagsstämma

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2005 17:15 CEST

Vid extra bolagsstämma i Wedins Skor & Accessoarer AB valdes idag ny styrelse.

Till styrelsen omvaldes Peter Lindgren och Marc Zetterbeck. Samtidigt nyvaldes Börje Fors, Peter Györki, Peter Lundin och Ole Oftedal. Ulf Bergenudd, Mats Holgersson, Bo Lundquist och Pernilla Ström hade avböjt omval. Peter Lindgren valdes av stämman till styrelsens ordförande.

Kort fakta om de nyvalda styrelseledamöterna

Börje Fors, född 1943
VD och koncernchef Kooperativa Förbundet sedan 2001. Tidigare VD KF Media AB och VD Akademibokhandeln. Börje Fors är styrelseordförande i bl a KF Invest AB, Medmera AB, KF Fastigheter AB.

Peter Györki, född 1957
Grundare och f d VD i Brindfors Enterprise IG.

Peter Lundin, född 1956
Driver sedan 1986 JC i Norrköping City. Initiativtagare till och styrelsemedlem i JCs franchiseföretagareförening. Aktieinnehav i Wedins: 1 000 B-aktier

Ole Oftedal, född 1954
Grundare och VD i2i Venture AB. Verksam som rådgivare inom Permira. Tidigare VD Adcore AB, VD Fritidsresor Group AB, VD Thomson Travel Europe Plc. samt VD Linjebuss AB. Ole Oftedal är styrelseledamot i Scribona (Plc) och Mercuri International och har stor erfarenhet från uppdrag som styrelseledamot i ett flertal noterade och onoterade bolag.

Wedins Skor & Accessoarer AB (publ)

Wedins Skor & Accessoarer AB, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma
Telefon 08-508 99 200 | Organisationsnummer 556540-1493 | wedins.se