onetwocom AB

Ny styrelseledamot i Freetel AB

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2003 17:04 CEST

Utöver vad som tidigare aviserats, föreslås Hans Othar Blix som ny styrelseledamot i bolaget på extra bolagsstämman den 30 juli 2003, samtidigt som Pontus Bonnier avgår. Förslaget stöds av aktieägare representerande c:a 65 % av aktierna och rösterna i Freetel. Förändringen stipuleras av förvärvet av aktierna i norska One2Com och fördelningen av styrelseledamöter enligt pooling metoden.

Hans Othar Blix som nyväljs är född 1965 och är handelsekonom. Han är privatinvesterare i flertalet norska, svenska och amerikanska IT- och teknologibolag och är idag styrelseledamot i ett antal mindre och mellanstora norska venturebolag, bland annat; Pollex AS, Convexa AS, Streambase Technology AS och IMP Technology AS.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Freetel
Peter Larsson, CFO
peter.larsson@freetel.se

Michael Freudenthal, VD
michael.freudenthal@freetel.se

Eller besök vår hemsida: www.freetel.se

Om Freetel
Freetel hjälper stora företag och organisationer att kostnadseffektivt inhandla, använda och administrera mobila terminaler, applikationer och tjänster. Företaget kombinerar traditionell försäljning och supporttjänst med en Internetbaserad applikation (Mobile Management Systems - MMS) för administration av kundernas mobila produkter. Bland Freetels kunder märks företag och organisationer som Oracle, Posten, SLL, Microsoft, Statoil, AU-System, Proffice och Investor. Freetel handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka.