Ehrenberg Kommunikation

Ny svensk hemsida underlättar privat vinimport

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 13:26 CET

Lindhorst Wines upprättar svensk hemsida för att göra det enklare för privatkonsumenter att importera sydafrikanska kvalitetsviner. Vinexportören förtullar varorna i Tyskland och alla priser, som för övrigt anges i svenska kronor, är inklusive tullkostnader och skatter.

Lindhorst Wines producerar ett sortiment röda viner som Shiraz, Merlot, Cabernet Sauvignon och en mindre mängd av den sydafrikanska sorten Pinotage. Druvorna handplockas och skörden hålls avsiktligt låg för att garantera kvalitén. Efter en noggrann bedömning av druvornas exakta mognadsgrad skördas de under de svala morgontimmarna. Druvornas innertemperatur regleras genom bevaring i kyllager.

För att förenkla import av Lindhorst viner för svenska vinentusiaster har företaget lanserat en svensk hemsida där alla priser är angivna i svenska kronor, inklusive tull- och fraktkostnader samt skatter. Vinexportören tar även hand om det praktiska kring förtullningen av varorna, som leverans direkt till mottagaradressen.

Ett begränsat utbud av det sydafrikanska vinet finns i Systembolagets sortiment, dock är priserna lägre och urvalet större vid beställning via Lindhorst hemsida, www.lindhorstwines.com. Vid beställning av 24 flaskor eller fler erbjuds tio procent i rabatt.

Om Lindhorst
Lindhorst Vingård i Paarl, Sydafrika är en liten familjeägd vingård där ägarna har odlat vin sedan slutet av 1990-talet. Ett av vingårdens unga viner uppmärksammades av British Decanter World Wine Awards 2002 och utkorades som ett av den Nya Världens 10 bästa Shiraz viner. Ägarna har satt fokus på en Shirazdominerad Cuvé, som de kallar ”Statement”.

Kontaktuppgifter
För ytterligare information om Lindhorst Wines se www.lindhorstwines.com eller kontakta
Lindhorst Wines, Mark Lindhorst, tel: +27 21 863 0990 alternativt +27 82 490 9731.
För pressbilder och texter, kontakta Lindhorst Wines PR-byrå, EHRENBERG Kommunikation,
Susanne Larsson, e-post: s.larsson@ehrenberg-kommunikation, tel: 040-661 15 02.