Voddler

Ny svensk skräckfilm har gratispremiär direkt på Voddler

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 16:14 CEST

”Insane”, en ny svensk skräckfilm från teamet bakom skräckkultklassikern ”Evil Ed”, har idag premiär direkt på Voddler. Filmen visas gratis på Voddler och finns även samtidigt tillgänglig som köp-DVD från SICK FILMS. För filmskaparna Anders Jacobsson, Tomas Sandquist och Henrik Koelman var en samtidig nät- och dvd-distribution det självklara och bästa sättet för att få deras film att nå ut till sin publik.

Filmteamet bakom “Insane” finansierade filmen med egna medel och egen frivillig tid. När filmen var färdigställd sökte de en väg för filmen att nå ut till sin publik.

- Det finns många som gillar skräckfilm i Sverige, men det görs få svenska skräckfilmer och de som görs har tyvärr svårt att få plats på biograferna. Men vi ville ändå få ut vår film, både direkt på nätet och på dvd. Så det är perfekt att vi via Voddler och SICK FILMS kan släppa filmen samtidigt i många kanaler, så att den når så många möjliga och olika tittare som möjligt, säger Anders Jacobsson, som regisserade filmen tillsammans med Tomas Sandquist.

På Voddler visas filmen gratis, med3-4 minuters annonser före filmen börjar. Den släpps även samtidigt på DVD av skräckfilmsdistributören SICK FILMS.

- Många tror att vi konkurrerar om titlar, men för oss känns det helt naturligt att samarbeta med en dvd-distributör. Vi tror att det är olika människor som köper en dvd-film jämfört med de som vill se den en gång. Genom att släppa filmen i båda ”visningsfönstren” samtidigt ökar vi exponeringen för filmen, till konstnärlig och kommersiell nytta för alla, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

”Insane” visas inledningsvis enbart i Sverige, men planerna är att snart släppa filmen även i övriga Skandinavien.

For more information:

Related links:

Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.