Baltic Art Center

NY T.F. VERKSAMHETSLEDARE

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2011 13:48 CET

STINE HEBERT NY T.F. VERKSAMHETSLEDARE PÅ BAC, VISBY

Tidigare verksamhetsledare Lisa Rosendahl fungerar från och med den första februari 2011 som ny direktör för IASPIS i Stockholm. Lisa Rosendahl utsågs 2008 till chef för BAC - Baltic Art Center i Visby och har under sin tid utvecklat organisationen till att omfatta en verksamhet grundad på research och kunskapsproduktion, synligt bland annat i projekten On the Conditions of Production och Destruction-in-Residence, men även i det tidigare etablerade programmet PIR (Production-in-Residence). Med denna nyinriktning har Lisa Rosendahl skapat helt nya möjligheter och förutsättningar för organisationen inom BAC:s huvuduppdrag som ett internationellt residency program och en produktionsplattform i Visby.

Stine Hebert, som hittills ersatt Lisa Rosendahl under föräldraledighet, kommer vidareutveckla programmet i samma riktning. Hon fungerar som t.f. verksamhetsledare till november 2011. Stine Hebert är curator och konsthistoriker med en MA från Goldsmiths College i London och MRes från Köpenhamns universitet. Hon har tidigare arbetat internationellt som freelance curator, kritiker och föreläsare, och haft curatoriella funktioner på Arken Museum of Modern Art och The Factory of Art and Design i Köpenhamn.

I april avser styrelsen att utlysa tjänsten som verksamhetsledare på BAC för tillsättning vid årsmötet hösten 2011.

För information om BACs program vänligen se:
www.balticartcenter.com

Styrelsen, BAC

Baltic Art Center      Skeppsbron 24    SE-62157 Visby    www.balticartcenter.com