Devillusion AB

Ny tävling för att sprida webbspelet Aloriah på nätet

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 08:15 CET

Idag startar den svenska speltillverkaren Devillusion Entertainments tävling som går ut på att på olika sätt promota det webbaserade strategispelet Aloriah på nätet. Deltagarna tävlar om professionella, high-end gamingtillbehör från Mionix.

Aloriah-tävlingen pågår mellan 17 november och 1 december. Tävlingen går ut på att registrerade Aloriah-spelare promotar Aloriah på olika sätt, exempelvis på bloggar och på Facebook eller med egna Youtube-filmer. Bland deltagarna dras tio finalister som får motivera varför de gillar Aloriah. Finalisterna med de tre bästa motiveringarna vinner priser från Mionix, den svenska tillverkaren av professionella high-end gamingtillbehör.

- Vi gör det här som ett kul sätt att sprida Aloriah till nya spelare på nätet. Tack vare ett nära samarbete med Mionix kan vi erbjuda riktigt fina priser till vinnarna, bestående av några av de bästa speltillbehören på marknaden, säger Jonas Wikberg, utvecklare på Devillusion Entertainment som ligger bakom Aloriah.

- Som tillverkare av gamingtillbehör, är vi på Mionix glada att vara en del av det här samarbetet. Det ger oss möjligheten att nå ut till andra typer av datorspelare, samtidigt som vi hjälper till med att "promota" ett spel som vi gillar och tror på, säger Kalle Gunnarsson, Marketing Manager på Mionix AB.

Alla registrerade Aloriah-spelare kan medverka i tävlingen. Vinnarna presenteras på www.aloriah.com 4 december 2010. Tävlingsjuryn består av teamet bakom Aloriah. Priserna i tävlingen består av följande Mionix-produkter:

Första pris:
1 Mionix Naos 5000 (mus)
1 Mionix Keid 20 B (hörlurar)
1 Mionix Sargas 460 (musmatta)

Andra pris:

1 Mionix Naos 5000 (mus)
1 Mionix Alioth 400 (musmatta)

Tredje pris:
1 Keid 20 B (hörlurar)

För mer information om tävlingen samt produktbilder, besök:

www.aloriah.com/browser-game/contest.html