Bluerange Sweden AB

Ny teamledare utsedd på Bluerange IT

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 09:58 CEST

Bluerange IT AB, ett bolag inom Bluerangekoncernen, har utsett en ny teamledare i Martin Rimfält som tillträder posten idag 2012-10-01. Detta är en del av den strategiska utveckling företaget genomgår – ”Bluerange 2.0”.

Martin Rimfält är dock inte ett okänt ansikte i Bluerangekoncernen. Tjänsten på Bluerange IT AB, som senior IT-konsult och teknikansvarig, lade grunden för hans avancemang inom företaget. Hans tekniska kunskaper, nyfikenhet och driv samt förmågan att nå ut till de andra anställda var meriterande då han utsågs till ny teamledare för Bluerange IT AB.

– Martin har lätt att få med sig personalen. Han har naturliga ledaregenskaper. Vi känner att han är rätt man för tjänsten säger Nichlas Melin, vd för Bluerangekoncernen. Han beskriver även Martin Rimfält som noggrann och engagerad problemlösare samt som en trevlig och social person med många bra synpunkter.

Martins uppdrag blir att leda och utveckla området enligt den strategiska utveckling som pågår inom koncernen. För våra kunder innebär den nya strategin att vi går från att vara produkt-orienterade till att vara lösnings- och resultatorienterade, detta för att säkerställa att våra kunder får bästa möjliga kvalité och ROI. En viktig del i områdets utbud blir ett nytt system för inventering, övervakning och underhåll, Bphast, som gör det möjligt att arbeta mer proaktivt och automatiserat för att därmed minska kostsamma nedtider i kundernas miljöer.

Bluerange 2.0 är arbetsnamnet för den strategiska utveckling koncernen genomgår för att skapa en kundorienterad, dynamisk och rollbaserad organisation som är karriärsfrämjande och utan beroenden till nyckelpersoner, i syfte att skapa en professionell organisation redo för expansion enligt ägarnas uppsatta mål.

– Med Bphast får vi kontinuerlig övervakning, full kontroll och mätbarhet. Vi kan enkelt påvisa var bristerna finns och därmed sätta in rätt åtgärder på rätt ställe och därmed leverera en mer stabil IT-miljö samtidigt som vi sänker kundernas kostnader. D v s alla blir nöjda och glada avslutar Nichlas Melin.

Kontaktuppgifter:

Nichlas Melin
VD Bluerange Sweden AB
nichlas.melin@bluerange.se

Martin Rimfält
Teamledare Bluerange IT AB
martin.rimfalt@bluerange.se

Bluerange tillhandahåller IT- och internettjänster i våra tre affärsområden Hosting, Webb och IT.  Vi erbjuder expertis och tjänster för bland annat webbplatser, e-handel och internetmarknadsföring samt IT-support på plats och hostingtjänster från egna datahallar. Omsättning för 2011 beräknas till ca 25 MSEK.