Extreme Networks

NY TEKNIK FRÅN EXTREME NETWORKS DUBBLAR PRESTANDAN I MOLNET

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 07:50 CET

Extreme Networks lanserar nu M-LAG Direct Attach en lösning som kan ersätta den föråldrade Spanning Tree designen och fördubbla prestandan. Genom att kombinera skalbarhet med enkelhet är den väl anpassad till att hantera stora moln-aktitekturer.

Den stora tillväxten av molnbaserade lösningar ställer allt högre krav på att nätverkens infrastrukturer. Användningen av äldre nätverksdesign baserad på Spanning Tree har också ökat komplexiteten i leveransen.

Extreme Networks lanserar nu en utvecklad nätverksarkitektur som avsevärt förbättrar prestandan i modernt uppbyggda datacenter och moln-arkitekturer. Extreme Networks M-LAG Direct Attach – som levereras som en del av nya versionen av operativet ExtremeXOS 12.5 – inriktar sig på att lösa de här problemen genom att både förenkla nätverksdesignen och förbättra prestandan och skalbarheten.

Genom att kombinera Extremes egenutvecklade Direct Attach med s k Multi-System Link Aggregation (M-LAG) skapas en ny M-LAG Direct Attach arkitektur som möjliggör högpresterande switchar i virtualiserade miljöer. Direct Attach i sig eliminerar behovet av virtuella switchar mellan de virtuella maskinerna vilket ökar prestandan och minskar både kostnader och komplexitet.

– M-LAG Direct Attach är en viktig del i utveckling av vår fyrdelade evolutionsstrategi för datacentrens migration till virtuella miljöer och Molntjänster, säger Tyke Pålsson, vd för Extreme Networks i Sverige.

För den stora merparten av datacentren kommer Extreme Networks lösning att eliminera nackdelarna med Spanning Tree samtidigt som den ger samma fördelar som TRILL (Transparent Interconnect of Lots of Links), utan att behöva riva ut hela nätverket och göra stora investeringar.

Läs mer om M-LAG Direct Attach genom att klicka här.

För mer information kontakta gärna:

Bertil Persson, Systems Engineer, Extreme Networks. 08-5065 5830, 0704-330 686. bpersson@extremenetworks.com

Om Extreme Networks

Extreme Networks grundades 1996 med en vision om "Ethernet överallt!" Nu har denna vision blivit verklighet för tusentals kunder över hela världen. Extreme Networks finns i över 50 länder och erbjuder idag framgångsrikt kostnadseffektiva kommunikationslösningar till företag, operatörer och organisationer. Extremes huvudkontor är baserat i Santa Clara i Kalifornien och har kontor i samtliga nordiska länder. För mer information, http://www.extremenetworks.com