Wise Group

Ny teknik lyfter Wise

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 11:41 CET

Wise Group tar en ny teknisk plattform i drift som förbättrar tjänsterna för kunderna och effektiviserar verksamheten för bolaget. Den nya plattformen ger användarna fler möjligheter och integrerar även system för tjänsternas innehåll med kund- och ekonomisystem.

För Wise, som är ledande inom webbaserade HR-tjänster, är teknik naturligtvis centralt. Nu tar vi ytterligare ett steg och knyter samman flera olika system samtidigt som vi förbättrar kundernas möjligheter att skräddarsy sin tjänst, säger VD Marika Philipson.

Med den nya tekniken blir de webbaserade tjänsterna enklare att använda och användarna får också möjlighet att anpassa innehållet efter egna behov och önskemål. Eftersom tjänsterna blir mer användarnära, räknar Wise med en högre nyttjandegrad och större kundnöjdhet.

Wise egen verksamhet kommer att effektiviseras genom att OnLine-tjänsterna integreras med CRM- och ekonomisystem. Kvalitet och effektivitet i tillgänglighet, prenumerationshantering och support stärks. Den nya plattformen innehåller även analysverktyg för kundbearbetning och produktutveckling.

Den nya plattformen tas i drift idag den 23 november. Kostnaden för att utveckla plattformen uppgår till ca 3 Mkr.

Wise erbjuder allt från standardiserade och kundanpassade tjänster som levereras via Internet till avancerad HR-rådgivning, rekrytering, karriärcoachning, HR- och chefsutbildningar samt HR-nätverk.

För ytterligare information kontakta:
Marika Philipson, VD Wise Group AB
tfn: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se

Wise Group erbjuder kvalitativ rådgivning och innovativa lösningar som förenklar, effektiviserar och utvecklar det praktiska och strategiska HR-arbetet. Företaget har kontor i Stockholm och Helsingborg och är noterat på OMX den Nordiska Börsen med kortnamn WISE. För ytterligare information se www.wise.se