AdForSell AB

Ny tjänst för sista minuten-köp i traditionella medier.

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2013 08:56 CET

Automatiserade reklamköp växer så det knakar inom digitala medier. RTB, DSP och SSP är uttryck som på kort tid hamnat på många reklamköpares läppar. Nu kommer en tjänst som möjliggör automatiserade köp aven i traditionella medier med sista minuten i fokus.

Enligt grundarna av AdForSell.se är målet att effektivisera det som många medier brottas med från tid till annan, dvs hanteringen av sista minuten-försäljning.

-  Många medier upplever att de lägger för mycket tid på att jaga köpare till sista minuten-erbjudanden. De kunder som kontaktas har i regel redan planerat och köpt sina kampanjer, och medierna famlar i mörkret efter kunder med behov av att synas eller höras. Det här är ett inifrån och ut agerande som alltför sällan träffar rätt, säger Johan Forssell, en av grundarna av Ad For Sell.

Adforsell.se vill ändra på beteendet.

-  Vi vill vända på det hela och istället ge annonsörer och köpare möjlighet att ta del av de sista minuten-erbjudanden som medierna publicerat, fortsätter Johan. På så sätt kommer kunder med behov av att marknadsföra sig med kort varsel, själva kunna boka de kampanjer som passar just deras marknadsföringsbehov och budget.

För att använda tjänsten krävs en enkel och gratis registrering. Som inloggad köpare kan du se och boka aktuella erbjudanden, som anslutna medier publicerat, dygnet runt. Du kan också bevaka specifika regioner eller mediekategorier som är intressanta för dig. Du får då ett mail till din inkorg i samma ögonblick ett erbjudande som matchar din bevakning publiceras.

Tjänsten lanseras i dag, men har varit under uppbyggnad under en tid.

-  Vi är otroligt glada över det positiva mottagande vi fått på marknaden, både bland medier och köpare. Med representation från morgonpress, kvällspress, fackpress, radio, TV och utomhus är vi mer än nöjda med hur tjänsten kommer att se ut vid lansering, berättar Johan. Fler medier är på gång och vi tror att vi inom kort kommer att fördubbla antalet anslutna medier. Vi hoppas att adforsell.se kommer att spara tid och pengar för både köpare och säljare. Timingen känns helt rätt.

För mer information, kontakta:

Johan Forssell, VD AdForSell AB 070-546 71 20, johan@adforsell.se

AdForSell AB Grundades 2013 och är en web baserad handelsplats som möjliggör automatiserade sista minuten-köp av traditionellt mediautrymme. Företaget ägs och drivs av; Johan Forssell, Christer Wassenius, Jesper Gravestam och Niclas Wikström.