Kreativa Kök Sverige

Ny tjänst för en kreativ och rolig matvardag!

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 12:21 CET

Kreativ Vardag erbjuder en komplett tjänst för att få matlagningen och matinköpen att fungera smidigare och roligare på kort och lång sikt. Kunden får även tips om vad som kan göra köket mer inspirerande att jobba i. Målgruppen är främst barnfamiljer, men även andra som vill förändra sin matvardag och sker genom skräddarsydd coaching hemma hos kunden.

Bakom idén och konceptet står Cecilia Walton, som har mångårig yrkeserfarenhet som utbildad kock och efterföljande erfarenheter inom design, ledarskap och coaching.

Cecilia har länge funderat på hur hon på ett enkelt och anpassat sätt skulle kunna hjälpa sina medmänniskor att öka deras kunskaper om mat och skapa en mer inspirerande köksmiljö. Detta för att bidra till en mer tillfredsställande vardag, inte bara med goda kostvanor utan även med tanke på miljön och familjens ekonomi. Cecilias tankar och kunskaper om mat och design har satts på pränt och bearbetats för att förmedlas till andra genom skräddarsydd coaching.

I matcoachingen ingår en konsultation där man gör en analys om vad familjen behöver för hjälp vad gäller matlagning, matinköp och köksredskap. Man går igenom alltifrån matlagningskunskaper till basvaror i skafferiet samt köksredskap för att reda ut om något saknas. Därefter kommer coachen och familjen överens om hur programmet skall läggas upp.

Kreativ Vardag arrangerar även matlagnings- eller bakningsaktiviteter för företag i mindre skala. Kollegorna får chansen att göra något roligt tillsammans genom att laga mat och/eller baka och sedan äta den som lunch, middag eller varför inte afternoon tea? Till er hjälp har ni en kock, som ger er tips och råd på vägen. Kocken tar med sig det som behövs för att kunna tillaga den överenskomna menyn. Aktiviteten utförs på arbetsplatsen eller i hyrd lokal, där det finns ett kök med den grundutrustning som krävs. Kocken har möjlighet att ta med sig en del köksredskap, men menyn anpassas efter vilket kök och ytor man har att tillgå.

Kreativ Vardags syfte med matcoachingen är att entusiasmera och engagera sina kunder samt ge ny inspiration och nya kunskaper om matlagning i vardagen!

Kreativ Vardag Stockholm är främst verksam i Stockholm- och Mälardalsregionen. Verksamheten är uppdelad i tre delar. Huvudinriktningen är matcoaching mot privatpersoner och företag. Den andra delen är försäljning av köksartiklar mot privatpersoner som coachats i matlagning och bakning eller genom andra arrangemang. Den tredje delen är frilansförsäljning, där Kreativ Vardags uppdragsgivare är leverantörer (av exempelvis köksredskap) som behöver säljare mot sina nya eller befintliga återförsäljare.