Stockpicker AB

Ny tjänst för noterade bolag

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 08:26 CET

Stockpickers kunder har länge önskat mer analyser och bevakning av de allra minsta bolagen som ”aldrig” eller åtminstone sällan får uppmärksamhet. Få vågar skriva om de minsta aktierna eftersom det givetvis är svårt kalkylera risk/reward i förhoppningsbolag och/eller bolag där enskilda beslut kan påverka hela bolagets existens. Inte desto mindre är det ofta bland dessa bolag man kan hitta de riktiga vinnarna.

Stockpicker lanserar nu därför en tjänst som heter ”Stockpicker Analyserar” (Analysgaranti) där vi på bolagens uppdrag gör 4 analyser/årligen av företagen. Start för den nya tjänsten är efter årsskiftet. Med jämna mellanrum (men ej alltför ofta) kommer Stockpickers prenumeranter på Market Update då helt gratis få en analys på små- och medelstora företag rakt in i mailkorgen. Först ut och ”tjyvstarten” av tjänsten var Swedol härom månaden där slutsatsen var ”neutral”.

Igår tidigt på morgonen skickade Stockpickers Analytiker ut nästa analys. West International. Slutsatsen blev ”köp”! Analysslutsatserna gillades eftersom aktien handlades upp igår med hela 28,7 procent och stängde till 3,86 kronor. Man ska komma ihåg att detta var mot en börs som upplevde en veritabel baisse. Om du klickar LÄS MER kan du läsa såväl om West som om tidigare analyserade Swedol. Ytterligare analyser kommer med jämna mellanrum.

Fotnot: Du som ansvarar för ett bolag du tror förtjänar mer uppmärksamhet eller är orättvist värderad kontakta staff@stockpicker.se Du som är aktieägare till bolag som du anser förtjänar detsamma kontakta dem och tipsa om denna möjlighet. Men, kom ihåg att det inte är säkert att vår uppfattning är branschens, aktieägarnas eller bolagets allmänna. Upp till bevis alltså för de bolag som anser sig vara undervärderade. Men har bolaget framtiden för sig kan helt nya horisonter öppnas. Då tänker vi inte på kursstegringar utan mera på ökande likvididitet i aktien, bättre kännedom om bolaget, starkare varumärke och att andra analytiker får upp ögonen för företaget etc.

Läs mer om Analysgaranti här!

Stockpicker Market Update är ett av Sveriges största nyhetsbrev för ekonomi och finans. Med omkring 50 000 dagliga prenumeranter utgör produkten en intressant annonskanal även för annonsörer.

Stockpicker AB äger produkten och varumärket Market Update. Stockpicker AB tillhandahåller otaliga tjänster inom analys på finansmarknaden. De mest kända är Stockpicker Newsletter, Swing Trader och Trade Alerts. 1997 grundades bolaget och sätet har varit Strandvägen 7 i Stockholm sedan slutet av 90-talet. Stockpicker AB är en snabbväxande finanskoncern som dessutom äger 100 procent av dotterbolaget Stockpicker Asset Management som driver fondverksamhet i fonderna Stockpicker Aktiv Norden och Stockpicker J.F Commodity Energy Fund med stor framgång. Stockpicker har verksamhet i Finland i dotterbolaget Stockpicker Finland OY. Stockpicker ägs av de anställda.