B-Open Nordic AB

Ny tjänst för småföretag - B-Open NyStart

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 22:17 CET

Företag behöver både kunder och kapital för att växa, många gånger kan man även komma i ekonomiska problem och man har inte det nätverk av kunskap och kontakter som man behöver för att finna en lösning. Storföretag har tillgång till både kunskap och kapital, det har inte småföretag. Vi har därför skapat tjänsten Ny Start som är speciellt anpassad för små och medelstora företag som antingen behöver eller önskar att växa på en viss marknad, eller de som hamnat i en situation man inte riktigt vet hur man skall sig ur. Problemet för många företagsledare på små företag är att man inte har de rådgivare och mentorer man ofta kanske behöver för att komma vidare med ett visst problem.

Nyföretagandet ökar i Sverige, det är bra. Tyvärr har också konkurser och likvidationer ökat under 2009. Vi här på B-Open Nordic har många års erfarenhet av ledarskap i små och medelstora teknikföretag. Vi har även stor kunskap kring internationell affärsutveckling, samt immaterialrätt och värdeskapande av sk intellektuell tillgångar.

NyStart innebär inte bara att vi hjälper till med att analysera företagets resultat- och balansräkning, samt marknadsförutsättningar för produkter och tjänster. Vi hjälper även företag med att analysera struktur- och humankapital samt handgriplig hjälp att komma vidare med kommersiella eller juridiska problem. Vi kan hjälpa företag med en ordentlig inventering av företaget och dess förutsättningar idag och i morgon. Vi kan även hjälpa dem  med kontakter för finansiering, hjälp att förhandla med borgenärer och leverantörer, samt kontakter med externa kommersiella resurser.

Vi gör en ordentligt inventering av företaget, marknaden och dagens företagsstrategier. Vi arbetar både med traditionell affärsutveckling samt nystart, sk turn-around. Vi har eget nätverk av kontakter inom juridk, sourcing, finansiering samt affärer i Europa, USA och Asien.

Kontakta oss för att veta mer om B-OPEN NYSTART, skicka er förfrågan till nystart@bopen.se.

Joachim Davidsson, VD B-Open Nordic
B-Open Nordic AB
Fräsarvägen 7 - 142 50 Skogås
Tel 08-7715566, www.bopen.se