Tycero

Ny tjänst gör det möjligt för konsumenter att spara pengar i vinter

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 07:41 CEST

Många konsumenter ser över sina elavtal inför vad som tros bli ännu en rekordkall vinter, vilket betyder att det finns mycket pengar att spara genom att byta till ett billigare alternativ. Ett samarbete mellan Smartbudget.se och Kraftum gör det nu ännu enklare för konsumenter att söka fram ett billigare elavtal och  kostnadsfritt få hjälp med hela bytet.

Smartbudget är ett gratis budgetverktyg riktat till alla som vill få bättre koll på sin privatekonomi. Med möjlighet att föra budget, kassabok och importera transaktioner direkt från sin internetbank är verktyget ett bra hjälpmedel för att få en överblick över den egna ekonomin.

-Ett naturligt steg i utvecklingen av tjänsten är att ge användarna en personlig jämförelsetjänst som baseras på varje individs faktiska kostnader, säger Andreas Öberg, grundare av Smartbudget.

Den nya jämförelsetjänsten kan användas av alla. Fördelen för användare av budgetverktyget är att man även kan se hur elkostnaden varierar med tiden och står sig mot övriga utgifter, samt hur mycket det kan löna sig att se över sitt elavtal. Kopplingen mellan budgetverktyget och den nya tjänsten gör det möjligt att informera om bättre avtal baserat på hur användarens privatekonomi ser ut.

Vår samarbetspartner Kraftum har nyligen utnämnts till favorit i kategorin "elbytarbolag" av tidningen PC för Alla. Kraftum samlar in och sammanställer priser och avtal för Sveriges samtliga elbolag och levererar detta vidare till Smartbudget.

Kontaktinformation:
Joacim Nitz, 0704 806 225, joacim@smartbudget.se
Andreas Öberg, 0709 923 560, andreas@smartbudget.se
Pressmaterial och PDF-version hittas här: www.smartbudget.se/press

Smartbudget är ett budgetverktyg utvecklat av Tycero där fokus ligger på att göra det enkelt för konsumenter att se över sin privatekonomi. Tjänsten underlättas av en unik bankimport med vilken man enkelt kan importera alla transaktioner från Sveriges ledande banker, bl.a. SEB, Nordea, Handelsbanken, Swedbank, Skandiabanken, ICA Banken, m.fl.