Basware

Ny tjänst tar bort hanteringen av leverantörsfakturor

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 06:10 CET

InvoiceReady är en programvarutjänst som gör att företag kan slippa den tidskrävande och manuella hanteringen av leverantörsfakturor. Tjänsten omvandlar automatiskt pappersfakturor till e-fakturor, ger en webbaserad godkännande- och attestprocess, och spar därmed upp till 60 % i tid för ekonomiavdelningar och företagsledare.

InvoiceReady är avsedd för små och mellanstora företag och kräver ingen investering i lokal programvara eller utrustning. Tjänsten konfigureras på några dagar och kunden betalar dessutom bara per transaktion, med andra ord endast för utnyttjandet av tjänsten.

• Webbaserad tjänst med automatisk skanning av alla fakturadokument – tjänsten reducerar mänskliga misstag, tar bort rutinmässiga arbetsbördor och gör godkännande- och attestprocessen upp till 60 % snabbare för ekonomiavdelningar och företagsledare
  • Automatiserad process som enkelt växer med ökande transaktionsvolymer
  • Driftsäker webbtjänst (SaaS) ger full kontroll oavsett var användaren är lokaliserad och helt oberoende av egna IT-resurser

Även processen med reseräkningarna blir automatiserad

I InvoiceReady hanteras även processen för reseräkningar och utlägg. Användarna gör sin rapportering i systemet, bifogar kvitton och därefter skickas reseräkningen på ett arbetsflöde för godkännande och attest. Denna lösning reducerar avsevärt arbetsbelastningen för reseräkningsrapportering och attestering i organisationen.

Läs mer på http://invoiceready.basware.se

Bilder och mer information

Mats Norbäck, Försäljningschef för Basware Sverige

mats.norback@basware.se, telefon 070-325 44 02