HP

Ny trådlös allt-i-ett-skrivare för alla familjemedlemmar

Pressmeddelande  •  2009-03-04 12:23 CET

Ny trådlös allt-i-ett-skrivare för alla familjemedlemmar

Stockholm 4 mars 2009 - Nu presenterar HP en ny skrivare i sin serie med trådlösa allt-i-ett-skrivare. HP Photosmart Premium med fax är skapad för upptagna hemmaanvändare som vill få mer gjort på kortare tid - från att skriva ut vanliga flersidiga dokument, skanna, kopiera och faxa till att skriva ut fotografier, skriva på cd/dvd-skivor och skriva ut genom Bluetooth.

HP Photosmart Premium Fax All-in-One är verkligen en maskin som klarar i stort sett allt. Den skapar fotoutskrifter i labbkvalitet, textdokument i laserkvalitet och återger färggrafik med skarpa och levande färger. Den har också en automatisk dokumentmatare för dubbelsidiga original och utskrifter som gör det enkelt att hantera flersidiga dokument.

Förutom denna mångsidighet är den nya skrivaren också trådlös med WiFi 802.11g-anslutning. Med sitt inbyggda WiFi kan skrivaren placeras var som helst I hemmet och vara nåbar från vilket rum som helst. Hela familjen klarar sina behov med en enda apparat - utan kablar mellan rummen.

Skriv ut fotografier med labbkvalitet - hemma

HP Photosmart Premium Fax All-in-One är försedd med en 6,1cm färgskärm, kortplatser och en så tydlig meny att alla utsrkifter görs mycket enkelt och intuitivt.

Resurssparande utskrifter i hemmet

Familjen sparar också 50 procent av papperskostnaden med inställningen för automatiskt dubbelsidiga utskrifter. Det går också att skriva ut två dokument på samma sida av ett ark. Skrivaren är ENERGY STAR-klassad och erbjuder också HP Smart Web Printing (1) för att skriva ut endast just det man vill från webben.

Pris och tillgänglighet (2)

Det rekommenderade butikspriset för HP Photosmart Premium Fax All-in-One är cirka 3450 kronor. Tillgänglig från mars 2009.

Pernilla Wiik, marknadschef för konsumentprodukter, HP IPG Sverige

08-524938 24, pernilla.wiik@hp.com

Om HP

HP, världens största teknikföretag, förenklar den tekniska upplevelsen för konsumenter och företag med ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

(1) Kräver Microsoft Internet Explorer 6.0 eller högre.

(2) Priset är det tillverkaren rekommenderar, inklusive moms. Det kan variera mellan olika länder.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom