SpokenWord

Ny TV-serie - Spokenword på ZTV - med start den 7 april 21.55

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 15:26 CEST

SpokenWord - ZTV-trailern: http://www.playahead.se/ztv/video/JzCxYnu-M

Spoken word, en ny form av underhållning har äntligen kommit till Sverige!
En person, en scen, en mick, en intensiv berättelse och sen dags för nästa.
Snabb, smart och tankeväckande underhållning för hela känslospektrat. För första gången någonsin i svensk TV. Vi får se om stå upp komik kommer att hålla när denna genre tågar in i Sverige där vi visar det bästa inom svensk spoken word.

I varje avsnitt får vi se en rad olika artister uppträda med sina alster av allt från skratt till gråt.

Spokenword visas Tisdagar 21.55 från 7 April

+++

Om programmet

Det är första gången någonsin som genren spoken word får en egen TV-serie i norden (I USA gick serien DefPoetry i HBO under 6 säsonger för några år sedan). Spoken word är en underhållningsgenre som väckt stor nyfikenhet på sistonde inom brancherna event och media.

Inspelningarna är i full gång och den 16 april är nästa inspelningsdatum. Serien filmas på plats på Klubb SpokenWord på Underbara Bar på Söder i Stockholm. Formatet är korta tre minuters spokenword-akter som byts av i ett snabbt tempo. Allt material som visas är filmat på plats för att ge största möjliga livekänsla, lite som "Släng dig i Brunnen". Programmet kommer att ha 6-7 spokenword-berättelser och kommer att sändas i 5 avsnitt tisdagar 21.55 med premiär den 7 april (imorgon). Artister från alla delar av landet deltar.

Se ZTV-trailern: http://www.playahead.se/ztv/video/JzCxYnu-M

Om SpokenWord

Information om SpokenWord finns på http://www.spokenword.se eller ring Lukas Duczko på 0704-560404. Vi har högupplösta bilder.

/Lukas Duczko, Marknadsansvarig
SpokenWord Sweden AB