Tieroom AB

Ny ullkollektion från Tieroom

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 14:00 CET

Om ull blev poppis tack vare Tieroom eller om Tieroom rider på en ullvåg låter vi vara osagt men intresset för ull har definitivt gått upp ordentligt senaste åren. De tidigare ullsläppen från egna designmärket Notch (2011 och 2012) har sålt ut kvickt och förväntningarna är stora på denna nya kollektion.

Det som sticker ut i ullkollektionen för 2013 "Colorful Wool" är starka färger. Mönsterna är relativt klassiska med fiskben, rutor och ränder men färgerna är starkare än vanligt i tweed-landet. Den ordentligt orangea Jan kan liva upp de flesta outfits och en färg-triad såsom Nolans röd-blå-gråa kan göra mycket till en annars strikt och mörk businesskostym.

För de traditionella tweedmännen finns också riktigt stiliga mönster som fiskbensmönstrade Ruben i härlig nyans av mörk- och ljusbrunt och Watson i ett brynjemönster av beige, vitt och svart.

Kollektionen finns tillgänglig att beställas av både slutkunder och återförsäljare från vecka 7. Initialt släpps kollektionen på www.tieroom.se men fler butiker följer.

Tieroom AB är ett familjeägt företag baserat i Uppsala.  De har framgångsrikt designat och sålt slipsar sedan 2005. Agendan är att leverera kvalitet och stil till ett överkomligt pris. Det kombineras sen med en löjligt omtänksam kundvård och snabbaste leveranserna i branschen.

Alla Tierooms slipsar, flugor och bröstnäsdukar är designade av Tierooms medgrundare och artistiska geni Louise. Egna märket Notch blandar det klassiskt formella med svensk modern design vilket ger den stela slipsbranschen en välbehövlig fräsch twist.

Tieroom säljer direkt till slutkund på sajterna www.tieroom.se, www.tieroom.com, www.tieroom.co.uk, www.tieroom.fi och www.tieroom.no. Flera vanliga butiker jorden runt agerar också återförsäljare till Tierooms märke Notch.