Skyscanner

Ny undersökning visar: Två av tio tillhör 10 000-metersklubben

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 14:20 CET

Numera säljer inte flygbolagen bara billiga

flyg, de satsar även på att återinföra glamouren från förr. Flygbolaget Norwegian använder sig av kända svenska hjältar för att locka resenärer och bland andra pryder Greta Garbo, en av svensk films stora stjärnor, ett av planen. Garbo uppmärksammades som förförisk spion med vågad klädsel i sin roll som Mata Hari redan på 30-talet. Nyligen lanserade dessutom Virgin Atlantic en glamourös reklamkampanj med flyg till New York och Ryanair en lättklädd månadskalender med personal från olika länder.

Trendigt att flirta ombord

Nu har det blivit trendigt att flirta igen när man flyger och närmare hälften av Skyscanners flygresenärer tar gärna kontakt med en annan passagerare eller kabinpersonal ombord. Enligt en undersökning bland Skyscanners flygresenärer har 45% flirtat i luften och en tredjedel har träffat någon speciell under en flygresa. 8% av flygresenärerna har träffat sin partner på hög höjd.

Presenttips till alla män på Alla Hjärtans Dag

95% av de tillfrågade ville gärna tillhöra den beryktade 10 000-metersklubben och 6% av alla tillfrågade män anser att detta hade varit den bästa presenten på Alla Hjärtans Dag. Av de befintliga medlemmarna i 10 000-metersklubben som svarat på undersökningen säger sig en av tio ha kvalat in med en främling de mött ombord.

Kända medlemmar Kända svenskar som enligt egen utsago tillhör 10 000-metersklubben är Björn Borg och Frank Andersson. Andra kända namn som sägs tillhöra samma klubb är miljardären Richard Branson, skådespelarna Ralph Fiennes och Pamela Andersson.

Om Skyscanner:

Flygsökmotorn för billiga flyg Skyscanner.se söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen.

Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till, som t.ex. flyg till London eller flyg till Paris.

Presskontakt:
Marie Angselius