altaleda

Ny utbildningsguide för ledare svarar på den vanligaste frågan

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 14:15 CEST

Den nya utbildningsguiden på Ledarskapsutbildningar.se ger ledare som söker efter en passande utbildning i ledarskap en snabb överblick över de populäraste ledarskapsutbildningarna.

Markus Amanto på Ledarskapsutbildningar.se säger: “Den vanligaste frågan jag fått under de fyra år jag hjälpt ledare att hitta en passande utbilding i ledarskap är vad som är skillnaden mellan de olika utbildningar i ledarskap som finns på marknaden.

Det finns flera sajter och trycksaker som listar olika ledarskapskurser, men hur vi än letade så hittade ingen som gav en enkel, snabb och sammanfattande överblick över de viktigaste skillnaderna. “Ledare värdesätter idag sin tid väldigt högt och vi ville hjälpa dem att hitta en bra överblick” säger Markus Amanto vidare.

Vi kämpade med att hitta en lösning som mötte våra krav på översikt och enkelhet, och till sist fann vi det vi sökte genom att låta oss inspireras av de olika prisjämförelsesajter som finns på Internet.

Du hittar utbildningsguiden som till att börja med innehåller de 6 mest populära utbildningar i ledarskap på:: www.ledarskapsutbildningar.se/utbildningsguide/tabell/

SLUT

Kontakt:

För pressinformation gällande ovanstående och Ledarskapsutbildningar.se vänligen kontakta:

Markus Amanto
Mobil: 0708-128 100
Email: markus@ledarskapsutbildningar.se

Pressinformation såsom foton, logotyper med mera finns på: www.ledarskapsutbildningar.se/press/

Om Ledarskapsutbildningar.se:

Ledarskapsutbildningar.se startades 2008 av Markus Amanto, som arbetat med utveckling av ledare sedan 1994 och tidigare själv hållit öppna kurser inom ledarskap. Han ville i slutet av 2006 ha mer tid hemma med sin växande familj och startade istället en kvalitetssäkrad förmedling för att hjälpa ledare att välja en bra ledarskapsutbildning.

Företaget bakom verksamheten, Altaleda AB, driver också förmedlingar av andra öppna utbildningar i ledarskap och även av konsulter inom ledarskap.

Altaleda på Facebook - Altaleda på Twitter - Altaleda på YouTube