TV 4 AB

Ny utvecklingschef och ny affärsområdeschef stärker TV4:s satsning på nya kanaler

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 13:42 CET

Mats Örbrink har utsetts till utvecklingschef i TV4-koncernen. Cecilia Beck-Friis, tidigare vice vd för TV4 Vision, har utsetts till ny chef för affärsområdet TV4 Plus, TV4 Film, TV4 Fakta och TV400.

Mats Örbrink, tidigare chef för Nya kanaler på TV4, får som utvecklingschef ansvaret att leda arbetet med att starta nya tv-kanaler och andra verksamheter som exempelvis video on demand-tjänster.

- Det är en stimulerande uppgift att se till att TV4 har kraft och en tydlig strategi inom detta viktiga område. Vi befinner oss i en avgörande utvecklingsperiod där TV4 har som mål att kraftigt utveckla den växande buketten av bland annat nya tv-kanaler och video on demand-tjänster, säger Mats Örbrink

Samtidigt kommer Cecilia Beck-Friis tillsammans med respektive kanalchef att leda och utveckla TV4:s framgångsrika satsning på nya kanaler.

- Vi ska fortsätta den offensiva satsningen och arbeta för att ytterligare förbättra lönsamheten för alla våra nya kanaler. Den snabba tillväxten visar att TV4:s flerkanalsstrategi är helt rätt, kanalerna når nya framgångar och får en allt större betydelse, hos såväl reklamköpare, distributörer som tittare, säger Cecilia Beck-Friis.

För mer information kontakta Göran Ellung, kommunikationsdirektör TV4, 070-583 42 60.