Stigebrandt Hydroteknik AB

Ny vår för slamavvattnaren från Stigebrandt Hydroteknik AB.

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 11:33 CEST

Avvattnaren SAV från Stigebrandt, väckte stor uppmärksamhet och intresse hos besökare frän såväl Asien, Europa och Australien på IFAT mässan i München nu i september.

Fördelar som ett kompakt utförande och lågt underhållsbehov kombinerat med hög effektivitet, driftsäkerhet och lågt energibehov tilltalade såväl kunder som potentiella återförsäljare.
SAV fungerar både som förtjockare och avvattnare beroende på om den inbyggda kompressionen används eller ej. Enheten arbetar utan speciell tillsyn 24/7 så länge det finns slam att avvattna, om inte står SAV i vänteläge.

”Vi har länge haft på känn att avvattnaren har en internationell potential, eftersom många av de c:a  50 anläggningar som vi hittills levererat har köps av kunder utomlands, som aktivt sökt upp oss”, säger Åke Stigebrandt, som utvecklat produkten och leder företaget Stigebrandt Hydroteknik AB i Marstrand.

På processteknikmässan i Göteborg 26-28/10, monter D02:21 presenterar vi också vår nya sandseparator som kan användas för många olika ändamål inom industrin och i kommunala anläggningar, för att tvätta och sortera sand och liknande material i olika fraktioner. ”Detta är en helt ny produkt, vi har inte sett någon liknande funktion på marknaden”.

Stigebrandt

• -
  • Processer och produkter för industriell och kommunal vattenrening, samt separation och återvinning av produkter inom industriella processer.
  • -
  • Processlösningar i kompletta nyckelfärdiga anläggningar, inklusive process- och maskinkonstruktion, maskininstallationer, uppstart och utbildning.
  • -
  • Tillverkning och försäljning av maskiner och komponenter inom vattenrening och processteknik.