Inova

Ny väg framåt för entreprenörer med bra idéer att lyckas

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2015 14:16 CET

De första utvalda deltagarna är fyra case som presenterat sin affärsidé för en intern jury, och därefter fått pitcha sina idéer mot en extern jury. Nu ska de genomföra ett program på 100 dagar som ska öka sannolikheten att de lyckas med sina mål.

Med Inova Startup Accelerator vidareutvecklar Swedbank Karlstad samarbetet med Inova och går dessutom in som medfinansiär i projektet.

”Målet med in.serv är att skapa nya, banbrytande vägar till vinstoptimering inom hotell- och restaurangbranschen. Genom att få större kunskap, nätverk och kompetens kan ISA bidra till att vägen dit blir kortare” säger Marcus Sandén, en av deltagarna i ISA.

Föreläsningarna i ISA ska vara direkt användbara och har titlar som t ex:

• ”Så tidigt vågar vi träffa vår kund – så säljer man utan att produkten eller tjänsten är klar”
    • ”Så får du kontroll över dina pengar – därför kan banksaldot lura dig”
    • ”Så blir din kund din bästa affärsutvecklare”
    • ”Så skyddar du dig mot idéstöld – lär dig nyttan av patent och faran med varumärken”

Kontaktinfo

Vill du veta mer? Ring Leila Andersson, projektledare, telefonnummer 0736-87 85 12 eller mejla på leila.andersson@inova.nu eller Britt Lööv, verksamhetsledare, telefonnummer 070-611 27 67 eller mejla på britt.loov@inova.nu.

Om Inova

Stiftelsen Inova i Wermland ger utvalda tillväxtföretag stöd för att snabbare göra succé på marknaden.Inova erbjuder rådgivning och skräddarsydda insatser till drivna entreprenörsbolag med hög tillväxtpotential. www.inova.nu

Inova utvecklar människor och affärsidéer till växande företag. För att lyckas med detta har vi ett arbetssätt som bygger på att affärsidéer fångas upp och granskas. Visar det sig att de har potential att bli framgångsrika erbjuds de det stöd som behövs för att de ska kunna utvecklas. Inovas verksamhet är öppen mot alla branscher och samarbete sker med flertalet aktörer inom såväl näringsliv och universitet som offentlig sektor. Inova verkar i Värmlands län.