Philips

Ny värstingwebbkamera från Philips med megapixel-upplösning och som levererar video med 90 bilder per sekund

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2005 10:40 CEST

Philips senaste webbkamera – SPC900NC – är en uppföljare till den populära PCVC 840K. SPC900NC är en riktigt kraftfull webbkamera full med funktioner som ger användaren ett flexibelt verktyg för bild och ljud online. Den mycket höga upplösningen, tillsammans med den snabba bildöverföringshastigheten, gör kameran idealisk för allt ifrån videokonferenser och andra online-möten till enklare övervakningsuppgifter. Dessutom ger SPC 900NC bra bild även under mörka och svåra ljusförhållanden.

Philips egenutvecklade Pixel Plus- och Digital Natural Motion-teknik ger också förbättrad bild- och videokvalitet. Bland övriga finesser i kameran märks också bland annat Automatic Face Tracking, en funktion som automatiskt söker upp och sätter skärpan på användarens ansikte. En annan praktisk funktion är Philips Snap Shot, som gör det enkelt att ta stillbilder med bara ett knapptryck.

Philips SPC 900NC levererar video med upp till 90 bilder/sekund i CIF eller 75 bilder per sekund i VGA-upplösning (640x480) och erbjuder dessutom digital zoom. Stillbilder återges med megapixel-upplösning (1240x960).

Kameran är också fullt ut kompatibel med alla de vanliga messaging-tjänsterna som Yahoo! Messenger, MSN Messenger och AOL Instant Messenger. Philips SPC900NC finns i butikerna från och med oktober, och har ett cirkapris på 1099 kronor.

Fakta om Philips SPC900NC:
• Bildhastighet: 90 bilder per sekund CIF, 75 bilder per sekund i VGA
• Videoupplösning: VGA (640x480)
• Stillbildsupplösning: 1,3 megapixel (1240x960)
• Digital zoom
• Automatic Face Tracking – söker och fokuserar automatiskt på användarens ansikte
• Inbyggd mikrofon
• Levereras med programvara för videoövervakning/hemövervakning
• Levereras med Philips VLounge-mjukvara för enkel bildhantering
• Stöd för USB 2.0

För mer information, bilder och möjlighet att testa Philips SPC 900NC kontakta:
Marie Bjernstam, Move PR, 08-545 288 39 eller marie.bjernstam@movepr.com