General Motors AB

Ny VD för General Motors Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2007 15:42 CEST

Den 1 september tillträder Björn Pettersson positionen som verkställande direktör för General Motors Sverige. Han efterträder Bengt Nilemo, som efter fyra år som VD tillträder befattningen Director Fleet, Commercial Vehicles & Remarketing för GM i Norden, Benelux samt Schweiz.

Björn Pettersson kom till GM/GMAC 1996 och har bl a arbetat som Business Development Manager, Saab för att 2004 flytta till sitt nuvarande jobb som Försäljningschef för Saab i Sverige. I sin kommande befattning som VD för GM Sverige kommer Björn rapportera till Ralph Gonsalves, nyutnämnd VD för General Motors Norden.

2007-08-31
GM Sverige
Informationsavdelningen
Håkan Engström