Hudson

Ny VD för Hudson Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 11:10 CEST

Anna Remnelius tillträder som ny VD för Hudson i Sverige under våren 2013

Anna kommer närmast från Mercuri Urval, där hon bl a har varit regionchef för Stockholmsverksamheten. Anna har en gedigen konsult- och ledarerfarenhet inom hela talent managementområdet och inom rekrytering och urval. Hon har sin erfarenhetsbas med internationell koppling från en rad olika företag, bl a IBM och Capgemini Consulting.

– Jag är oerhört glad och nöjd med rekryteringen av Anna. Hon ger oss mer är 20 års konsulterfarenhet av affärsmannaskap, ledarskap och kundservice. Jag är övertygad om att hennes kompetens och erfarenhet av affärs-, team-, och ledarutveckling kommer att vara mycket värdefull för Hudson i Sverige och gynna såväl våra kunder, kandidater som våra medarbetare, säger Hudsons Europadirektör Ivan DeWitt.

– Det är otroligt spännande att få komma till Hudson i det skede branschen står inför. Jag brinner för talang- och ledarskapsfrågor och ser verkligen fram mot att fortsätta att expandera och utveckla verksamheten och stärka vår position i Sverige. Jag vill bidra till att Hudson ska fortsätta skapa värde och behålla sitt förtroende och anseende hos kunder och kandidater. Den breda och djupa kompetens som finns hos våra medarbetare är en förutsättning för detta, säger Anna Remnelius.

Hudson Global Inc. (NASDAQ: HSON) är ett av världens största konsultföretag med tjänster inom humankapitalområdet. Företaget är etablerat i drygt 20 länder och har cirka 2 300 medarbetare med en årlig omsättning på drygt en miljard dollar. Hudson erbjuder ett brett utbud av rådgivningstjänster inom kompetensbaserad rekrytering och utveckling; executive search och urvalstjänster, assessments, outplacement, coaching, ledarutveckling mm. Hudson genomför kompetensworkshops och etablerar centers för utvärdering och utveckling av medarbetare. Hudson har ett stort forsknings- och utvecklingscenter i Gent i Belgien med över 20 psykologer som utvecklar våra egna psykometriska tester och verktyg i syfte att utvärdera och utveckla kandidater. Vårt arbete granskas av ett oberoende vetenskapligt råd bestående av universitetsprofessorer och forskare.

Hudson använder samma metoder i alla länder och konsulterna kan därigenom utbyta kunskap och erfarenheter över nationsgränserna. Den svenska verksamheten är etablerad i Stockholm, Göteborg och Malmö

www.hudson.se