Hydroware

Ny vd för Hydroware

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 17:36 CEST

Kjell Johansson, nuvarande vd och huvudägare, tillsammans med Michael Wickell som tillträder som vd den 1 oktober.

– Den 1 oktober kommer Michael Wickell att tillträda som vd för Hydroware för att förstärka ledningen. Vår ambition är att växa, framförallt på marknaderna i Tyskland, Storbritannien och Italien, där vi har egna dotterbolag, berättar Kjell Johansson, huvudägare och nuvarande vd.

Michael Wickell har en lång historik inom Balcogruppen, varav 7 år som vd och koncernchef. Balco AB har sitt huvudkontor i Växjö och norra Europa som sin marknad.
– Hydroware har unika, och mycket konkurrenskraftiga produkter som ger ett stort kundvärde. Närvaron på marknaden kommer att ökas. Vi kommer att gå in i en expansiv fas och det ska bli utmanande och spännande att vara delaktig i den utvecklingen, säger Michael Wickell.

Förstärkningen i ledningen innebär att nuvarande vd, Kjell Johansson, kommer att lägga fokus på global marknadsutveckling.
– Vi vill etablera oss på nya marknader. Det finns ett mycket stort behov av modernisering av äldre hissar i hela världen och vi har miljövänliga och hållbara alternativ, avslutar Kjell Johansson.

Kjell Johansson
Vd
kjell.johansson@hydroware.se

Michael Wickell
Tillträdande vd 2014-10-01
michael.wickell@hydroware.se

Hydroware tillverkar och säljer energieffektiva lösningar för modernisering av hydrauliska hissar där så mycket som möjligt återanvänds för en hållbar utveckling. Företaget startades 1998 och har idag ett 80-tal anställda. Omsättningen 2013 låg på cirka 140 miljoner kronor. Huvudkontor och tillverkning finns i Alvesta med dotterbolag i Tyskland, Storbritannien och Italien.