Netwise AB

Ny VD för Netwise AB

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2006 09:17 CET

Annikki Schaeferdiek har idag tillträtt som ny VD för Netwise-koncernen. Annikki har de senaste åren varit chef för det svenska dotterbolagets verksamhet. Hon är 36 år och civ.ing. från Linköpings Tekniska Högskola.

Annikki efterträder Anders Wahlström, som lämnar VD-jobbet av privata skäl. Han kvarstår som ledamot i Netwise styrelse.

”Vi har förståelse för Anders personliga situation och motiv till att lämna VD-jobbet”, säger Yngve Andersson, styrelseordförande. ”Netwise har växt och utvecklats väl under de tre år Anders varit VD. Vi är mycket nöjda att vi kan finna rätt efterträdare internt. Det gör övergången lätt – vi kan behålla hög verkningsgrad och kontinuitet samtidigt som förnyelse och utveckling kan fortsätta. Vi känner också stor framtidstro med den kompetens och det engagemang som finns i ledningsgruppen runt Annikki.”

Annikki Schaeferdiek, CEO, Netwise AB
Direkt: +46 8 633 75 26,
Mobil: +46 70667 52 14,
E-mail: annikki.schaeferdiek@netwise.se