onetwocom AB

Ny VD för one2com Danmark A/S

Pressmeddelande   •  Okt 09, 2003 17:59 CEST

Freetel AB meddelar att det helägda dotterbolaget One2com Danmark A/S har anställt Bjarne N. Kristensen som VD. Verksamheten i Danmark startades den 1 oktober 2003 och Kristensen blir därmed bolagets första VD när han tillträder tjänsten i månadskiftet. Bjarne N. Kristensen rapporterar direkt till Freetel ABs VD Tommy Jensen.

Bjarne N. Kristensen kommer närmast från en befattning som avdelnings- och teamchef för Fona, en del av det danska börsnoterade bolaget F- Group. Han tillför såväl en djup kompetens inom distribution och försäljning av mobiltelefoner och associerade kommunikationsprodukter, som en bred erfarenhet inom konceptutveckling.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Freetel AB
Tommy Jensen, VD
Tel. + 47 21 504100
tommy.jensen@one2com.no

Eller besök vår hemsida: www.freetel.se

Om Freetel/One2com AB
Bolaget är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Freetel och One2Com har drygt 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Proforma uppgick intäkterna 2002 till cirka 251 Mkr. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka.