Textalk AB

Ny VD för Textalk

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 10:23 CET

Rikard Sigvardsson har utsetts till ny VD för Textalk AB. Rikard Sigvardsson har sedan 1997 arbetat på Textalk som designer och projektledare inom webbutveckling och marknad. Rikard Sigvardsson har varit delägare i Textalk sedan 2002.

Rikard Sigvardsson efterträder Henryk Rubinstein som grundade bolaget 1987. Henryk Rubinstein fortsätter sitt engagemang i Textalk som arbetande styrelseordförande och delägare.

Rikard Sigvardsson tillträder sin tjänst 2010-11-01.

Textalk utvecklar och marknadsför kraftfulla verktyg för e-handelwebbpubliceringundersökningar och datainsamling. Textalk är en tekniskt orienterad webbyrå som utvecklar och designar helhetslösningar för webben. Textalk arbetar som konsulter inom systemutveckling i miljöerna C, C++, Java, PHP, ASP, Perl, SQL på plattformarna Windows, Linux och Mac. Textalk utvecklar program och system för synskadade. Med hjälp av Textalks lösningar blir tidningar, tidskrifter, böcker, Text-TV, e-post och andra datorbaserade texter tillgängliga för den synskadade läsaren. Textalk har funnits sedan 1987 och sysselsätter idag 23 personer. Textalk är en kompetent affärspartner för er som vill använda Internet som en aktiv del av er verksamhet.