LEAB

Ny VD för Wintech

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 13:00 CEST

Som ett led i en tillväxtsatsning gör Leab Group förändringar i ledningen för Wintech. Ny VD blir Mikael Hidland som har över 20 års erfarenhet av elektronikbranschen och komponentdistribution. Närmast kommer han från Future Electronics, en global aktör inom komponentdistribution, där han lett den svenska säljverksamheten.

– Vi är väldigt nöjda med att ha rekryterat Mikael. Han känner till branschen väl och hans erfarenheter och starka säljbakgrund passar väl in i Wintechs planer på fortsatt tillväxt, förklarar Martin Linder, VD för Leab Group.

Leab Group förvärvade Wintech i november 2011. Tillsammans har företagsgruppen tillverkning i Lövånger, Uppsala, Fagersta och Tallinn. Wintechs styrka när det gäller elektronik för krävande miljöer och produkter med högt teknikinnehåll gör att företagets nye VD ser ljust på framtiden.

– Det känns spännande och inspirerande att få möjlighet att leda Wintech i satsningen på att växa ytterligare. Min ambition är att arbeta med kompetensutveckling och marknadsbearbetning och jag ser fram emot att få leda den fortsatta utvecklingen av företaget, fortsätter han.

Mikael Hidland tar över efter Fredrik Forngren och tillträder sin tjänst 1 september.

För mer Information:
Martin Linder
Tel +46 913 245 01
Mobil +46 70 637 68 90
Mail martin.linder@leab.se

Leab Group består av de fyra tillverkningsenheterna Lövånger Elektronik AB, Leab Eesti OÜ, Lövånger Elektronik Uppsala AB och Wintech AB.

Leab group ingår i Lifco AB som ägs av Carl Bennet AB.

Mer information om Leab Group www.leab.se