Congrex Sweden

Ny VD i Congrex Sweden AB

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 11:11 CEST

Ny VD i Congrex Sweden AB

Lena Fletcher har utsetts till ny VD i Congrex Sweden AB med tillträde den 1 september 2010. Hon följer Antonio Gozzo, som lämnar företaget för nya utmaningar. Lena Fletcher har varit verksam i företaget sedan 1991, senast som Vice vd för den svenska verksamheten.

Lena Fletcher har en gedigen branschkunskap och 19 års erfarenhet av Congrex verksamhet. Som Vice vd har Lena senast medverkat i företagets strategiska och operativa utveckling samt ansvarat för försäljningen i Norden.

– Lena har innehaft ett flertal nyckelroller på olika positioner inom företaget. Med sin långa erfarenhet av kongressbranschen är det med tillförsikt vi utnämnt Lena att leda det fortsatta arbetet med företagets utveckling och tillväxt”, säger Dr Layth Bunni, Chief Executive, Congrex Group.

– Jag är både glad och förväntansfull inför uppdraget. Även om jag tillhört företaget länge, är detta en ny utmaning och jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor fortsätta utvecklingen av Congrex Sweden AB”, säger Lena Fletcher.

– Vi är tacksamma för Antonios gedigna arbete under hans år som VD och önskar honom lycka till med sina nya planer. Antonios arbetsinsats har varit avgörande för att nå den position, som företaget har idag. Detta underlättar det för Lena Fletcher att ta över VD-ansvaret”, säger Dr Layth Bunni, Chief Executive, Congrex Group.

För vidare information var vänlig kontakta:

Dr Layth Bunni, Chief Executive, Congrex Group.

Tel: +46 8 459 6600  Epost: layth.bunni@congrex.com

FAKTA Congrex Sweden AB

Congrex Sweden är en ledande arrangör av möten och events för företag och offentlig verksamhet i Sverige. Congrex Sweden är även den största leverantören av mötes- och konsulttjänster till föreningar och organisationer i Sverige. Under 2010 kommer bolaget att producera 8 000 möten och events i Norden samt organisera över 150 kongresser och konferenser över hela världen. Företaget grundades 1982 och är ett dotterbolag i Congrex Group. Congrex Sweden sysselsätter 130 erfarna möteskonsulter i Stockholm, Göteborg, Lund och Uppsala. www.konferens.se, www.congrex.se

FAKTA Congrex Group

Congrex Group är en av världens ledande mötes- och kongressorganisatörer med en omsättning över 100 miljoner Euro och 350 heltidsanställda. Congrex tillhandahåller integrerade möteslösningar till organisationer, företag och offentlig verksamhet. Tjänsteutbudet innefattar alla aspekter av mötesplanering och produktion. Gruppen verkar utifrån kontor i 11 länder världen över, och har för avsikt att expandera till nya marknader inom en snar framtid. Låt oss mötas! www.congrex.com

Congrex organiserar konferenser och administrerar mötes-, event-, rese- och logibokningar anpassade efter varje kunds individuella behov. Vi har sedan 1982 hjälpt organisationer och företag att genomföra lyckade möten.