Guava Sverige

Ny VD i Guava Sweden

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 10:39 CEST

Den 15 Augusti 2008 utökade Guava sin ledning. Guavas Swedens vd Nils Carlsson blev utnämnd till Chief Operation Officer (COO) för koncernen Guava A/S. Under två år har Nils Carlsson tjänstgjort som vd för den svenska verksamheten inom koncernen och har arbetat med sammanslagningen av de tre förvärvade verksamheter.

Ledningen finner Nils Carlsson väl förberedd som COO/Koncerndirektör i Guava baserat  13 års ledarerfarenheter på högsta nivå inom IT och telekomindustrin Nils Carlsson. Nils Carlsson har bland annat tidigare erfarenheter som vice VD för marknadsföring och produkter i Telenor Sverige AB,  vd för marknadsföring och produkter i Vodafone Sverige AB och som chef för affärsutveckling inom Europolitan AB.

Brian Mertz fortsätter i sin roll som adm. koncerndirektör/CEO. Bolagets engelska vd Graeme Radford utnämns samtidigt till Group Vice President samt biträdande roll för Nils Carlsson, Brian Mertz och även en del av koncernens högsta ledning. För den svenska verksamheten för bolaget  blir Jonas Johnsson vd, som har varit anställd av det svenska företaget sedan 2005.

För ytterligare information kontakta Jonas Johnson, tel. 0480-78 01 00.