Trio AB

Ny VD i Trio AB

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2004 09:20 CEST

Anders Leideman (45) har utsetts till ny VD i Trio AB. Han tillträder tjänsten senast den 1 september 2004.

Anders kommer närmast från United Pan-Europe communications (UPC) i Amsterdam, en leverantör av TV, Internet och telefonitjänster till över åtta miljoner kunder i elva länder i Europa, där han sedan tre år är Senior Vice President med Europaansvar för UPCs Telephony Business Line.

Michael Stubbing, t.f. VD i Trio, återgår till sin tidigare position som divisionschef för Enterprise Division när Anders Leideman påbörjar sin nya position.

Se separat pressmeddelande.

För ytterligare information kontakta:
Christian Thommessen, styrelseordförande, telefon +47 91888 000
Anders Leideman, telefon +31 651 35 03 88

Om Trio
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Ca. 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com