Doxa AB

Ny VD på Doxa

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 18:17 CET

Torbjörn har drygt 25 års framgångsrik erfarenhet av Life Science-branschen varav 15 år inom dentalbranschen, där han arbetat med lednings- och managementfrågor inom försäljning, marknadsföring och produktledning i företag inom B2B. Han har arbetat med internationella kontakter under hela sin karriär, vilket har hjälpt honom utveckla en bred insikt för olika affärsnormer och kulturer - och människors individuella skillnader och behov. Insikter som är avgörande i alla
möten med människor.

”Det är ett utmanande uppdrag i ett spännande företag och jag kommer ha ett initialt fokus på att se över och få igång försäljningen” säger Torbjörn.

Sedan 2008 har Torbjörn arbetat som Affärskonsult med att utbilda och coacha chefer och ledare i att utveckla grupper, leda förändring och ledarskap.

Jag och styrelsen vill samtidigt passa på att tacka Emil Abrahamsson för sina insatser som t.f. VD. Emil kvarstår som ansvarig för den amerikanska verksamheten.

För vidare information kontakta:
Dan Markusson, mobil 076-855 02 00.