Lokalguiden

Ny VD på Lokalguiden

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2017 16:22 CET

Daniel Åberg

Efter 23 år som VD på Lokalguiden Sverige AB lämnar nu företagets grundare Tom Vikström över VD-posten till Daniel Åberg, som tidigare haft rollen som vice VD.

- Vi har beslutat att ta Lokalguiden in i framtiden och har påbörjat ett gediget förändringsarbete och för att lyckas med vår nya vision känns det här naturligt och som en bra början, konstaterar Tom Vikström.

Daniel Åberg som varit vice VD på Lokalguiden i 12 år ser fram emot sin nya roll.

- Jag ser verkligen fram emot att få ta vid efter Tom. Att fått möjligheten att gå bredvid honom de här åren har varit fantastiskt roligt. Att fått möjligheten att gå bredvid honom de här åren har varit fantastiskt roligt och lärorikt. Allt är dock inte gjort så en del utveckling och förändring kommer att ske framöver. Jag ser fram emot den här resan, både för min egen del och för Lokalguiden.

Daniel Åberg tillträder som VD den 1 mars.

Tom Vikström kommer att stanna kvar som VD i koncernen.

Lokalguiden har varit en aktör i fastighetsbranschen sedan tidigt 90-tal och är idag en naturlig länk mellan kommuner, fastighetsägare, förvaltare och lokalsökande företag. Lokalguiden är marknadsledande i sitt segment genom fastighetstidningen Lokalguiden, lokalguiden.se och dess system.