Viva Media

Ny VD på Mediaview

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 15:22 CEST

Arash Gilan tar över som VD för den digitala mediebyrån Mediaview. Arash, som tidigare varit produktionschef på byrån och tf VD sedan April tar från 1 September över som VD-rollen permanent.

- Arash har arbetat med oss under några år och senast arbetade han som produktionschef, säger avgående VD:n Magnus Hasselteg, som nu istället kommer arbeta mer på koncernnivå.

- Koncernen har haft en hel del omstruktureringar det senaste månaderna då vi sålt både bildbyrån Bildarkivet.se samt hela printverksamheten, fortsätter Magnus Hasselteg. Vi upplever dessutom en fortsatt stark tillväxt inom vår digitala verksamhet och därför känns det bra att Arash tar över permanent.

- Jag är mycket stolt och glad över att ha fått detta förtroende, säger Arash Gilan samtidigt som jag känner mig ödmjuk inför uppgiften. Jag har ju jobbat i den här rollen några månader och verksamheten ligger mig varmt om hjärtat. Jag ser fram emot att tillsammans med alla begåvade medarbetare utveckla bolaget vidare.

För mer information besök www.marknadsmedia.se/pressbilder

Mediaview är en mediebyrå med mångårig erfarenhet av främst sökmedier. Bolaget startade i 2008 och har snabbt blivit en av Sveriges största mediebyråer med ca 1000 aktiva kundkonton. Mediaviews främsta uppgift är att som oberoende aktör effektivisera och hantera sina kunders investeringar inom digitala medier och sökmedier. Mediaview har idag närmare 40 anställda och omsätter ca 50 miljoner. Huvudkontoret ligger i Uppsala med lokalkontor i Göteborg och Malmö.

MediaView är en del av Marknadsmedia-koncernen. Koncernens samlade omsättning 2012 uppgick till drygt 150 miljoner och sysselsatte ca 100 personer.