Poolia

Ny VD på Poolia

Pressmeddelande   •  Sep 01, 2003 12:15 CEST

Erik Strand blir fr. o. m. den 1 oktober ny VD på Poolia. Han lämnar en befattning som VD på mediakoncernen Business Communication Group. Erik Strand har bl. a. haft befattningar som försäljnings och marknadsdirektör på SAS, VD på resebyråkedjan Ticket och marknadschef på Dagab.

- Jag ser fram emot att få komma in i bemanningsbranschen med dess potential till tillväxt. Poolia är redan idag ledande inom kvalificerad bemanning i Sverige, med ett starkt varumärke på marknaden och kompetenta medarbetare. Jag hoppas att med min bakgrund kunna bidra till Poolias tillväxt, såväl i Sverige som utomlands, säger Erik Strand.
- Erik Strand har de ledaregenskaper som Poolia behöver för att snabbt återvända till lönsamhet och leda de kommande årens expansion i Europa, säger Björn Örås, styrelseordförande, i en kommentar. Poolia AB finns noterat på Stockholms börsens O-lista. Bolaget omsatte 800 miljoner kronor år 2002 och har 2000 medarbetare.

För mer information, kontakta:
Björn Örås, styrelsens ordförande, tfn: 070-526 79 97
Erik Strand, tfn: 0733-92 98 00

För bokning av intervjuer och beställning av bildmaterial, ring eller e-posta till Erik Frankendal, informationschef. Adress; erik.frankendal@poolia.se, tfn 070-399 43 00

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns på ett 25-tal orter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Verksamheten omfattar tjänsteområdena Personaluthyrning, Rekrytering / Search och Outsourcing. Poolia Professionals erbjuder kvalificerad personal inom yrkesområdena Ekonomi, Bank & Finans, IT, Kontor, HR, Lön, Teknik, Sälj & Marknad, Juridik, Vård samt Life Science. Dotterbolaget Uniflex är en av de största aktörerna inom generell bemanning. Uniflex erbjuder tjänsterna reception, kundtjänst, växel, call-center, lager, industri och internservice.