Coaching i Näringslivet

PRESS RELEASE

Stockholm den 6 maj 2014

Ny vd till Coaching i Näringslivet

Coach- och utbildningsföretaget Coaching i Näringslivet ökar nu farten för att kunna möta den ökade efterfrågan. Tillsätter ny vd och vässar erbjudandet.

- Nu ökar efterfrågan både på diplomutbildningen till affärscoach och våra företagsinterna utbildningar. Vi har därför tagit beslutet att ta in en partner till, Pernilla Aspe, som också blir ny vd, säger Pia Lanneberg en av grundarna till företaget.

Pernilla Aspe har lång erfarenhet från modebranschen, de senaste åren som vd på ett framgångsrikt entreprenörsföretag. Hon är van att leda både verksamhet och människor, gillar att bygga varumärken och driva processer framåt. Idag arbetar Pernilla som affärscoach och konsult.

- Det ska bli så roligt att få vara med i det här gänget, säger Pernilla Aspe som själv gick diplomutbildningen till afffärscoach för några år sedan. Jag tycker att utbildningen var fantastiskt bra och Pia och Renée är två oerhört kunniga och inspirerande kursledare. Att nu få vara med och utveckla företaget framåt är förstås jättekul och en utmaning jag inte vill missa.

Coaching i Näringslivet startade för fyra år sedan, när de bägge grundarna Pia Lanneberg och Renée Manne ville samla sina erfarenheter och forma den utbildning de själva hade velat gå.  De menade att coachprocessen måste länkas till affärsnyttan och att det är en av kärnfrågorna som måste tas om hand redan under utbildningstiden.

Diplomutbildningen till affärscoach utgör själva kärnan i företaget, men även företagsinterna utbildningar i det coachande och kommunikativa ledarskapet ingår i utbudet.

- Dessutom går det förstås utmärkt att boka individuell coaching hos oss, säger Pernilla Aspe.

För ytterligare informera kontakta:

Pernilla Aspe, vd Coaching i Näringslivet                                                                                                                                             E-post: pernilla@coachinginaringslivet.se                                                                                                                       Mobil: 070-421 64 42

Coaching i Näringslivet är ett coach - och utbildningsföretag.  Vi hjälper framtidens chefer och ledare att bygga framgångsrika och hållbara organisationer.