Bring

Ny VD utsedd i CombiTrans AB

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 14:18 CEST

Styrelsen i CombiTrans AB har utsett Håkan Nilsson till ny VD för bolaget.  Håkan Nilsson (43) är idag landschef för Sverige i Bring Frigoscandia AB.

Håkan Nilsson tillträder sin nya VD-tjänst vid årsskiftet 2010-2011. Fram till dess fungerar Nils Arne Eriksson som tillförordnad VD.

Lars Adgård, Senior Advisor på Bring och styrelseordförande på CombiTrans AB är nöjd med valet av ny VD.
"Håkan Nilsson är en erfaren och mycket kompetent ledare som har visat att han kan skapa goda resultat tillsammans med sina medarbetare. Vi är övertygade om att Håkan kommer att leda
CombiTrans AB i en fortsatt positiv riktning och tillväxt", säger Adgård.

Gedigen bakgrund i logistikbranschen
Erik Johannessen, VD för Bring Cargo-gruppen där Combitrans ingår, är också nöjd.
”Håkan är med sin internationella erfarenhet och sin gedigna bakgrund i logistikbranschen rätt person att förvalta och vidareutveckla den unika kompetens och företagsverksamhet som finns på CombiTrans AB. CombiTrans är väl etablerat på marknader med stor tillväxtpotential för svenskt näringsliv, både när det gäller export- och importmarknaden.
Jag ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med Håkan och hans team för att vidareutveckla företaget och marknaden.”

CombiTrans AB
CombiTrans AB ingår i Bring som är en del av Posten Norge koncernen. Omsättningen i Bring Cargo-gruppen uppgick år 2009 till 510 miljoner Euro.

CombiTrans arbetar med internationella lastbilstransporter i olika trafik- och logistikupplägg och har kontor i Malmö, Varberg, Jönköping och Ystad samt dotterbolag i Grekland och Italien.