A+ Science

Ny VD utsedd på A+ Science

Pressmeddelande  •  2011-03-01 10:35 CET

Ulf Skough har utsetts till ny VD för A+ Science Holding AB och tillträder den 1 mars med placering i Stockholm. Ulf Skough har tidigare arbetat på ledande positioner nationellt och internationellt på stora läkemedelsföretag, senast som landschef för Baltikum på ScheringPlough. Han var dessförinnan affärsområdeschef och internationell marknadsdirektör på Pharmacia.

”Jag ser framemot att börja arbeta som VD för A+ Science och få möjlighet att arbeta med den starka kompetens som finns inom företaget. Vi kommer att fortsätta att utveckla vår verksamhet för att säkerställa att vi bygger förtroende och mervärde för våra kunder på ett professionellt sätt”.

Contract Research Organization A+ Science provides clinical services throughout the life cycle of pharmaceuticals and medical devices. We create customer value through predictability and speed, an approach partly reinforced with what we like to call controlled patient recruitment.

Being part of a strategic CRO partnership, represented in 17 university cities in the Nordic countries and the Baltic States further enhances our offer, creating unmatched access to clinical trial resources in Northern Europe. In addition our Site Management Services provide resources to investigators, making clinical trials even more customizable.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom