Astrada

Ny version av Astrada4 hjälper framgångsrika företag att förstå och följa upp både kostnader och lönsamhet per kund, produkt, tjänst och marknad i en integrerad lösning

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 13:08 CET

Den nya versionen 4.1 av den välrenommerade kalkylprogramvaran Astrada4 erbjuder nu både ny och förbättrad funktionalitet samt högre prestanda.

STOCKHOLM (2010-02-09) – Lönsamhetsanalys handlar om att förstå vad som faktiskt driver kostnader och intäkter, och hur detta förhåller sig till kunder och produkter. Denna tidigare ofta mycket svåra uppgift har nu blivit betydligt enklare. Astrada4 är ett verktyg för lönsamhetsanalys som är enkelt att använda och samtidigt flexibelt nog att anpassas till olika specifika affärsbehov fullt ut.

”Kalkylsystemet är unikt. Det är sannolikt den mest omfattande och mest väloljade kalkyllösningen för en stor koncern. Nu kan vi fatta bättre beslut om vilka produkter vi ska utveckla för kunderna. Vi kan också styra försäljningen till de mest lönsamma kunderna.” säger Steve Hudson, Ansvarig för Outokumpu’s Vertical Profitability Office, VPO.

Astradas mjukvara för lönsamhetsanalys har funnits på marknaden i många år, och har framgångsrikt används av många olika verksamheter inom såväl tillverknings- och processindustrin, som finans, servicesektorn och detaljhandeln.

”Med Astrada4 är det äntligen möjligt för de flesta medelstora och stora företag att följa upp, förstå och optimera lönsamheten med ett enda lättanvänt verktyg”, säger Erik Säfsten, VD på Astrada. ”Denna nya version gör nu kontinuerlig och tillförlitlig lönsamhetsinformation tillgänglig för hela organisationen.”

Några av de viktigaste förbättringarna i version 4.1:

• Möjlighet att enkelt spåra kostnader från resultatet tillbaka till enskilda resurser, aktiviteter, konton etc.
  • Förbättrat stöd för flera samtidiga användare
  • Mer intuitivt användargränssnitt med förbättrad statusinformation
  • Vidareutvecklade verifierings- och testfunktioner av kalkyler, kalkylobjekt och drivare
  • Förbättrad funktionalitet för att automatisera schemalagda körningar
  • Ytterligare förbättrad prestanda

Astrada4 är en .NET-applikation som är fullt integrerbar med existerande ERP-system samt andra källdatasystem.

För mer information om Astrada4, se www.astrada.se eller kontakta Astradas vd Erik Säfsten på 08-410 482 23 eller via e-post erik.safsten@astrada.se

Om Astrada

Astrada hjälper framgångsrika företag och organisationer att förstå och följa upp lönsamhet i alla relevanta dimensioner, till exempel per kund, produkt och säljkanal. Under närmare två decennier har Astradas experter hjälpt ett stort antal kunder att utveckla och implementera en lönsamhetsmodell som stöttar just deras specifika behov, och som tillhandahåller rätt information åt rätt personer i organisationen.

Astrada, Drottninggatan 95 A, 113 60 Stockholm, Sweden Tel +46-8-601 25 70 Fax +46-8-601 25 79 info@astrada.se www.astrada.se