Conveyor 22 AB

Ny vertikal transportör Up Line från Conveyor 22

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 15:11 CEST

Conveyor 22 lanserar nu en ny linjär transportör för vertikal transport, den elektriskt drivna och dubbelverkande stegmataren Up Line. Dubbelverkande beskriver den operativa principen att varje steg rör sig upp och ner växelvis, vilket resulterar i hög kapacitet.

Up Line orienterar och lyfter komponenter korta till medellånga höjder enkelt och försiktigt, vilket minimerar slitage på materialet som hanteras. Maskinhuset är tillverkat i rostfritt stål, stegen tillverkas i acetal och glidytorna tillverkas i FDA-kompatibelt material. Utmatningshöjden är justerbar 190 mm med en vev. Magasinet kundanpassas till storleken på transporterande detaljer och den låga påfyllningshöjden är användarvänlig. Denna flexibla stegmatare är ett bra val, ljudnivån är låg och storleken är kompakt. Up Line, med sin inbyggda induktiva sensor, är perfekt för automatisk matning och presentation av delar för montering, inspektion eller annan sekundär applikation.

Med kombinationen av Up Line och Black & Clean Line, är Conveyor 22 redo att leverera ett mer komplett transportsystem och uppfylla fler kunders behov.

Se funktionen live i denna film tagen på Scanautomatic 2016.

Conveyor 22 AB strives to provide solutions to improve manufacturing productivity and simplify the automation process, as well as contributes to a more sustainable energy system and eco-friendly working environment.

The company produces electric linear conveyors with break-through technology patented and design protected. Conveyor 22 delivers premium conveyors and unprecedented usage of conveyor systems to the market, that are the cleanest, the most maintenance-free, the most compact, the most convenient as well as the most cost efficient.