Saco

Ny vice ordförande vald

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2009 21:47 CEST

Idag, på Saco Studentråds förbundskonferens, valdes 21-åriga Senait Berhane enhälligt till ny vice ordförande för Saco Studentråd periodenförsta juli - 31 december 2009.

Senait Berhane kommer ursprungligen från Stockholm och studerar på civilekonomprogrammet vid Örebro universitet. Senait är också ordförande för Civilekonomernas studerandeutskott.

Senait Berhane har varit styrelseledamot för Saco Studentråd sedan första januari 2009.

- Jag är jättestolt över att ha fått förtroendet som vice ordförande, säger Senait Berhane.

Varför engagerade du dig just i Saco Studentråd?

- Jag vill påverka så att studenternas röst når fram till våra politiker och makthavare. Vi som studerar nu har ett ansvar gentemot de studenter som kommer efter oss, ett ansvar att engagera oss. Saco Studentråd är en facklig organisation som också arbetar med frågor som rör nyutexaminerade, till exempel är arbetsmarknadsfrågor något som engagerar mig. Därför blev det Saco Studentråd.

Senait Berhane ersätter nuvarande vice ordförande Maria Karlsson från och med den första juli.

För att kontakta Senait Berhane: 0735 - 14 04 07

Bilden får publiceras fritt om fotograf uppges. Fotograf: Peter Rosén

Saco Studentråd är Sveriges största frivilliga studentorganisation. Vi samlar framtida akademiker inom de flesta utbildningsområden. Tillsammans är vi omkring 100 000 medlemmar. Saco Studentråd vill påverka utbildnings- och arbetsmarknadspolitiken för att förbättra för studenters och nyexaminerades situation. Självklart är vi partipolitiskt obundna och drivs för studenter, av studenter.

Maria Noleryd
Studenthandläggare