Musichelp sweden ab

Ny Video med Osten Af – Hiphophjälten.

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 10:30 CEST

Osten Af släpper en video till nya singeln Hiphophjälten som kom den 20 April.

Videon och låten är en försmak av Ostens ärliga och jordbundna hiphop med det enkla budskapet att alla kan bli en hjälte genom att vara sig själv. Det här är fortsättningen av korståget mot den negativa utvecklingen av hiphopens riktning. Osten af vill ta hiphopen tillbaka till skogen och bort från gatan med skällande kamphundar. Video som är regisserad av Daniel Lindqvist som gjorde dokumentären om Looptroop Rockers 20 års jubileum.

Mer om Osten af (Mozzarella)

När andra svenska rappare blickar västerut och försöker pryda sina svenska medelklassliv med påklistrad gangstamentalitet, nöjer sig Osten af Mozzarella med att kolla ut genom fönstret.

Västeråsrapparen Osten af Mozzarella har varit med ett tag, men fortsätter bryta ny väg inom hiphopscenen. Ett exempel på detta är när han för ett par år sedan släppte låten "Farväl Örebro" med en video på teckenspråk.http://www.youtube.com/watch?v=tqW4_TGTZcg

Med vardagsnära texter och total ärlighet är Osten af Mozzarella troligtvis den svenska rapparen som flest i landet kan identifiera sig med.

Med över 250 spelningar i bagaget på bland annat Kulturkalaset i Göteborg, Piteå dansar och ler samt Rookiefestivalen i Hultsfred är hans namn idag välkänt och senaste vinylsingeln Commodore 64 som Osten släppte i 300 exemplar sålde slut på lite mindre än 2 månader. I september kommer det komma en helt ny EP med 4 nya låtar.

Singel: Hiphophjälten

Artist: Osten af

Digitalt släpp 20 april: Spotify, Itunes, Wimp, Amazon med mera.

Skivbolag. Remmerline Records

Kontakt: