Acapela Group

Ny webbaserad text-till-tal-lösning för mobila plattformar - Acapela Group visar molntjänst för talande mobilapplikationer på Mobile World Congress 2010 i Barcelona 15-18 februari

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 10:05 CET

Stockholm, 9 februari 2010 – I sin monter 2E59 på Mobile World Congress presenterar Acapela Group en ny talsyntesbaserad onlinetjänst för de mobila plattformarna iPhone, Android, Windows Mobile och Symbian.

Acapela Group, expert på röstlösningar och högkvalitativt text-till-tal, erbjuder tallösningar för alla olika behov bland annat för utvecklare som vill använda röster och tal i olika applikationer. För att tillfredsställa den ökande efterfrågan på onlinetjänster kompletterar Acapela sin nuvarande molntjänst, Acapela Voice as a Service, till att gälla även de vanligaste mobilplattformarna på marknaden.

Med den nya tjänsten, Acapela VaaS for Mobile, kommer utvecklare av applikationer för iPhone, Android, Windows Mobile eller Symbian OS att på ett enkelt sätt kunna ge en röst åt sin applikation. Onlinetjänsten lämpar sig för tillfälliga behov som exempelvis interaktiva kampanjer, mobilannonser, spel eller e-learning, eller helt enkelt bara för testa text-till-tal i en applikation för första gången. Med text-till-tal online får man tillgång till alla språk och röster av högsta kvalitet till en intressant kostnad under kontrollerade former och utan begränsningar på grund av platsbrist/minnesutrymme.

Acapela VaaS for Mobile ger alltså utvecklare ett utmärkt tillfälle att testa text-till-tal. Därefter blir det upp till var och en att välja det röstgränssnitt som bäst passar för det aktuella projektet: uppkoppling till text-till-tal-funktionen online, användning av inspelade ljudfiler eller integrering av en talmotor. Acapela har ett komplett erbjudande av anpassade lösningar för utvecklare som vill använda röster och tal i sina applikationer.

Acapela VaaS for Mobile kommer att finnas tillgänglig för iPhone, Android, Windows Mobile och Symbian Smart phones på 25 språk och med 50 röster från och med öppningsdagen av Mobile World Congress den 15 februari. Mer detaljerad information om tjänsten kommer att förmedlas i samband med mässan.

Välkommen att besöka Acapelas monter 2E59 på GSMA Mobile World Congress 2010 i Barcelona den 15-18 februari för att få veta mer om Acapela VaaS och andra lösningar för talsättning av olika projekt.

Besök http://www.acapela-vaas.com för att skapa ett kostnadsfritt testkonto.

Om Acapela Group - www.acapela-group.se
Acapela Group, ledande i Europa inom röst- och talteknologi, utvecklar text-till-tal-lösningar som ger en röst åt textbaserat innehåll på upp till 25 olika språk. Med Acapelas talsyntes omvandlas texter till verklighetstroget tal, antingen med någon av de 50 standardrösterna av högsta kvalitet (HQ) eller med en exklusiv syntetisk röst. Acapela hjälper företag att skapa en ’röststrategi’, att stärka sin ljudprofilering och med hjälp av det talade ordet sprida information om företaget till marknaden för att skapa uppmärksamhet, igenkänning och ett starkt varumärke.

Acapela fokuserar på att utveckla de allra bästa röstlösningarna anpassade efter kundernas specifika förutsättningar och därmed tillgodose alla typer av text-till-tal-behov, såväl när det gäller utveckling och integrering av röster i olika tjänster och applikationer, användning och produktion av ljudfiler som hjälpmedel för människor med särskilda behov. Över 1000 kunder världen över har anlitat Acapelas högkvalitativa röster för att talberika produkter eller tjänster inom många olika områden. Acapelas R&D-team jobbar intensivt med utveckla framtidens syntesröster som kommer att kunna återge dialekter och känslor och i allt större utsträckning efterlikna den mänskliga rösten.

Acapela.tv - Acapela Groups egen försöksverkstad: Besök www.acapela.tv för att få en inblick i hur man kan kombinera talsyntes och olika applikationer online. Prova att skicka ett talande e-kort eller någon annan smart webbapplikation med text-till-tal. Endast fantasin sätter gränsen för hur text-till-tal kan användas online.

Presskontakt Acapela Group Norden
Monika Öman