igelberg Luleå AB

Ny webbshop med Smycken för Män

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2013 14:25 CEST

Håkan fick idén hösten 2011 då han och hans fru skulle gifta om sig och ville ha något annat än den traditionella guldringarna. Valet föll på titanringar.

Då utbudet var ganska skralt på den svenska sidan av internet så föll valet på en amerikansk sida. Där fanns ett utbud som inte liknade något de sett tidigare. Här började ett frö gro hos Håkan...

Efter varslet som kom hösten 2012, så stod det klart att Håkan skulle bli arbetslös till våren 2013 och då arbetsgivaren hade avtal med Trygghetsrådet (TRR) så fanns det stöttning och coachning på ett sätt som kanske inte AF hade kunnat matcha. TRR kom tidigt in i bilden så det fanns tid att reflektera och diskutera och det tog inte länge förrän fokuset för Håkan blev att starta eget. Fröet hade landat i jorden.

Tillsammans med TRR och även Entreprenörscentrum så växte Håkans affärsidé och affärsplan fram. Det tog sin tid men det fick det göra, målet fanns ju där, i framtiden.

Sista dagen i april 2013 var sista dagen på företaget som Håkan hade jobbat på sen januari 2009. Dagen efter kom arbetslösheten men även framtiden. Efter en sista (?) kontakt med AF, TRR och Entreprenörscentrum så tog Håkan tag i framtiden och skapade igelberg Luleå AB. Webbshopen var under uppbyggnad, varor skulle köpas och allt annat som rör företagande skulle nu bli verkligheten och den 1 juli 2013 tryckte Håkan på startknappen för www.igelberg.se

Sveriges nya webbshop med Smycken för Män var född.

Välkommen in till butiken!

www.igelberg.se/butik

www.igelberg.se - Smycken för Män